Y generációs felsővezető kutatás indul!
Elindul egy következő kutatási hullám, melynek célja, hogy nyomon kövessük egy következő generáció felsővezetőinek életútját. Ha az alábbi leírás felkelti érdeklődésed kutatási alanyként, vagy szívesen ajánlanál valakit barátaid, munkatársaid közül, keress meg bátran!
Kutatás célja
Napjainkban elindult egy generációváltás a magyar üzleti élet felső vezetői körében. Egyre több Y generációs, jelenleg a 30-as éveiben járó vezető kerül a rendszerváltás után gyors karriersikereket befutó, ma már az 50-es éveihez közeledő X generációs vezetők helyére. A kutatás célja annak feltárása, hogy az új vezetői generáció milyen változásokat hoz a hazai üzleti kultúra számára, mennyiben más mintákat követnek többek között vezetői gyakorlatukban, a munka és magánélet kérdéseinek összehangolásában, a társadalmi felelősségvállalás és a önfejlesztés témaköreiben.
Részletesebben megvizsgált kérdések:
- Milyen személyes, családi és társadalmi tényezők hatottak eddigi életpályájukra?
- Milyen személyes jellemzők, képességek, tudások, motivációk, értékek voltak szükségesek ahhoz, hogy fiatalon sikeressé váljanak?
- Milyen életpálya motivációkkal és célokkal rendelkeznek egyéni és családi jövőjükkel kapcsolatban? Mit jelent számukra a karrier, a siker?
- Miképpen élik meg a sikerekből fakadó lehetőséget, a növekvő felelősséget, stresszt?
- Mit jelent számukra a vezetői működés, milyen gondolkodási és cselekvési mintákat alakítottak ki és használnak rutinszerűen a vezetői problémáik értelmezésére és megoldására?
- Kiket tekintenek mintaképeknek, kiktől tanulnak, kapnak inspirációt?
- A vezetői működésük során milyen kapcsolatuk alakult ki az idősebb generációk tagjaival, illetve a szervezetben felettük vagy alattuk álló munkatársaikkal? Melyek a jellemző előítéletek, konfliktusok, normák és együttműködési minták?
- Hogyan illesztik és egyensúlyozzák munka és magánéletüket? Miből nyernek energiát a magas teljesítményszint fenntartására?
- Milyen gondolkodásmintákkal és értékekkel viszonyulnak a tágabb gazdasági/társadalmi környezetbeli történésekhez, milyen személyes felelősséget, cselekvési teret élnek meg?
- Milyen jövőképpel, várakozásokkal rendelkeznek a jövőbeni gazdasági/társadalmi változásokkal kapcsolatban, milyen a viszonyuk a jövőbeni generációkhoz?
- Milyen különbségek találhatók a női és férfi felsővezetők karrierútjában, lehetőségeiben és gondolkodásmódjában?
A kutatás egyben kiváló lehetőséget ad arra, hogy az eredményeket összevessük az előző generáció jellemzőivel, melyeket az „Aranykalitkában” kutatási programban tártunk fel, két körben, 2003-2004 és 2013-2014 során.
Módszertan
A vizsgált csoport a jelenleg 25-40 közötti korosztály üzleti szférában felsővezetőként, vagy pedig sikeres vállalkozóként dolgozó tagjai. A kutatás az „Aranykalitkában” kutatás módszertanára épít, azaz egy kb. 40-50 fős mintán életút interjúk felvételére kerül sor. Az interjúk 2-2,5 órán keresztül tartanak. Az interjúkat tartalom és narratív elemzési módszerekkel dolgozzuk fel.
Tervezett ütemezés
Köszönet
A kutatás létrejöttéhez nélkülözhetetlen támogatást nyújtanak szponzoraim, köszönet érte!